Papers

Basic information

Name HASHIMOTO Norihisa

Title

Menory Development in Early Childhood : Encoding Process in a Spatial Task

Author

 

Sole or Joint Author

Sole Author

Journal

Journal of Genetic Psychology

Publisher

 

All Volumes

 

All Pages

 

Volume

152

Number

1

Starting Page

101

Ending Page

117

Publication Date

1991-03

Referee Paper

Refereed

Invited Paper

 

Language

English

MISC Class

 

Publishing Type

Research paper (scientific journal)

ISSN

 

ID:DOI

 

ID:NAID

 

ID:PMID

 

URL

Description

左右むきの絵カード5枚からなる単純・複雑の5配列をモデルとして提示し再生を求めたところ、で単純な配列、6-9歳で複雑な配列の成績の向上が見られた。また、9歳児の大半は記銘中にむきの系列化や各むきの絵の位置の言語化を行ったが、就学前児の多くはむきを個別に表現するだけであった。以上より、児童期中期までにむきと位置を統合する洗練された記銘方略を自ら産出する能力が発達すると結論した。

ID:JGlobalID

 

arXiv ID

 

Put Code of ORCID

 

DBLP ID

 

WekoID of OpenDepo